Romania Retail Forum 2009

Ediţia IV, 8 decembrie 2009

Hotel Hilton, salon Le Diplomate

Prezentare eveniment

Mediafax, în parteneriat cu AMRCR a organizat marţi, 8 decembrie, la Hotel Hilton din Bucureşti, a patra ediţie a Romania Retail Forum, eveniment în care s-au tras concluziile unui an de criză economică şi s-au discutat previziunile şi strategiile pentru 2010.

Romania Retail Forum 2009 este întâlnirea anuală a retailerilor, producătorilor şi furnizorilor de bunuri, servicii, echipamente şi tehnologii, cu reprezentanţii băncilor, companiilor de consultanţă financiară, autorităţile din domeniu şi mass-media.

Ediţia de anul acesta a avut un grad foarte ridicat de interactivitate, toate temele propuse fiind dezbătute de fiecare dintre speakerii invitaţi, iar la finalul fiecărei runde de discuţii existând un panel special pentru întrebări şi răspunsuri.

CONTEXT:

Legea comercializării produselor alimentare, adoptată de Parlament pe 16 septembrie, va reglementa relaţiile dintre furnizori şi comercianţi, cu scopul declarat de a preveni derapajele concurenţiale pe această piaţă.

Consiliul Concurenţei s-a pronunţat asupra caracterului anticoncurenţial al unor taxe în retail.

Studiile arată că în acest an s-a produs şi o schimbare a obiceiurilor în rândul consumatorilor, care au fost mai atenţi cu planificarea bugetului de cheltuieli, au devenit mai raţionali şi au redus achiziţiile de impuls.

Retailul alimentar a ajuns la vânzări anuale de 22 mld. lei (6 mld. euro), ceea ce reprezintă 40% din totalul pieţei locale de profil. Această pondere este mai mică decât cea înregistrată în majoritatea ţărilor din UE.

Vânzările din retail au scăzut semnificativ în acest an, iar comercianţii invocă nivelul prea mare al chiriilor, iar proprietarii centrelor comerciale acuză lipsa mărfii şi a personalului calificat pentru promovare.

Reţelele de magazine de discount sunt singurele care au raportat creşteri ale vânzărilor în primul semestru, deşi consumul a scăzut, şi vor continua extinderea.